Saturday, July 13, 2013

Kirjalöytö ja tossut

Löysin eilen kirpparilta Tilda-kirjan (Sisusta Tildan tapaan), jota en ollut koskaan aiemmin edes lukenut ja hintakin oli 2,5e!!!!


No kirja lähti mukaani ilman epäilystäkään. Ja siinä oli taas monia mukavia ideoita, mutta ensimmäiseksi halusin toteuttaa nämä tossut:


No, minähän en nykysin tee enää mitään aivan mallin mukaan, joten tähänkin tuli vähän omia muutoksia, mutta olen tyytyväinen lopputulokseen:


Ja nää on nyt mielestäni todellista rebale-juttua! Kangas on kahdesta tilkusta ja piti kyllä laittaa kaikki luovuutensa peliin, että sain kaikki tarvittavat osat leikattua!


Ihanasti sain vielä nuo kauneimmat kuviot osumaan näkyville =)


Posti toi kuluneella viikolla sopivasti nää siirtokuvat, joissa siis pöllön kuva ja teksti: With my Own Hands Rebale. Silitin merkit tuonne kantapään alle pohjaan: harjoitteluun meni kyllä yksi lappu hukkaan, mutta onneksi kuvia tuli 180 kpl.


Kantapään laput jouduin leikkaamaan ilman saumanvaraa, kun ei olisi muuten riittänyt kangas: joten huolittelin reunan vinokaitalepätkällä (jota ei sitäkään liiemmin yli jäänyt).


Rusetille solmittavat satiininauhat niin myös varaston jämiä...


Joissakin kuvissa jalkani näyttävät hieman paksuilta =( Ei ne oikeesti oo noin paksut! Tää oli tämmönen välihuomautus =)


Takana on tuollainen pieni "nauhakuja", johon sitomisnauha on pujotettu.


Pohjan tein nahasta: oli vaikea ommella, mutta se kannatti. Ja tää nahkakin on peräisin kirpparilta, mutta minä oon saanut nää nahanpalat sittemmin. Suurin muutos oli siis pohjan materiaali ja se, että pohjan vuori ja pohjallinen on ommeltu pussiin, eikä huoliteltu kaitaleella niinkuin ohjeessa.


Mielestäni nää tossut on tälläiset kiinalaistyyliset (mutta pieneen jalkaan ei ole todellakaan tehty).. Oman jalkani koko on 40, mutta näihin tuli hiukan reilut saumanvarat niin on varmaan kokoa 41. Ajattelin koota erilaisia kauniita tossuja vierasvaraksi (jos joskus tulis vilujalkaisia vieraita kylään).. Tosin tosiasia taitaa olla, että minä olen ystäväpiirini ainoa vilukissa... Ehkä minun pitäisi lahjoittaa näitä tossuja eri kyläpaikkoihin, jotta voisivat sitten lainata niitä minulle, kun käyn kylässä ;)

Hyvää kesän jatkoa kaikille ja käsitöiden iloa!

2 comments:

Henna said...

Aivan ihanat tossut! Empä tiedä riittäiskö itsellä kärsivällisyys!

Mummeli said...

Hienot tossut ja kangastilkut sopivat hyvin yhteen. Itse olen joskus käyttänyt nahan saumassa teippiä ompeluvaiheessa, koska nahka venyy ommeltaessa.